Jakiego copywritera wybrać, aby firma zyskała na jego pracy?

Jakiego copywritera wybrać, aby firma zyskała na jego pracy?

Kim jest dobry copywriter

Aby wiedzieć, jakiego copywritera zatrudnić, warto wyjaśnić kim on tak właściwie jest. Ogólnie rzecz ujmując copywriter to osoba, która tworzy teksty, a dokładniej – wartościowe treści marketingowe, np. hasła reklamowe, scenariusze spotów, treści na strony internetowe, ulotki itp.

Z biegiem czasu i rozwojem technologii, a także wzrastającym zapotrzebowaniem firm na marketing internetowy oraz SEO wśród copywriterów pojawiły się osoby specjalizujące się w różnych dziedzinach pisania.

Dlatego obecnie możemy wyróżnić między innymi takie osoby jak:

  1. COPYWRITER – czyli najbardziej ogólne pojecie. Przyjęło się używać tego określenia dla nazwania osób zajmujących się tworzeniem treści typowo marketingowych takich jak wysokiej jakości artykuły sponsorowane, oferty marketingowe i treści mające na celu promocję firmy – np. hasła, teksty na ulotki itp.
  2. SEO COPYWRITER – to osoba, która zajmuje się głównie przygotowywaniem treści na potrzeby działań SEO, czyli związanych z pozycjonowaniem. SEO copywriter musi nie tylko tworzyć wartościowe treści, ale również zadbać o optymalizację tekstu (słowa kluczowe, układ tekstu, nagłówki, title czy description). Warto wspomnieć, że osoba, która zajmuje się zawodowo przygotowywaniem treści seo, powinna posiadać podstawową wiedzę dotyczącą zasad pozycjonowania stron oraz przygotowywać teksty spójne, poprawne pod względem stylistycznym, ortograficznym i gramatycznym
  3. CONTENT WRITER (WEB WRITER) – zajmuje się przygotowywaniem treści wysokiej jakości z przeznaczeniem do publikacji na stronach internetowych, np. na portale tematyczne, blogi, ale i mailingi czy oferty produktowe (content copywriting to jedno z narzędzi content marketingu)
  4. GHOST WRITER (autor widmo) – autorami widmo nazywane są osoby, które tworzą treści np. artykuły do gazet czy na strony internetowe, jednak na zlecenie kogoś innego. Pod stworzonym przez nich dziełem jako autor tekstu widnieje osoba zlecająca tekst, a nie osoba, która faktycznie go stworzyła. Takimi ghost writerami są czesto PR-owcy, którzy tworzą teksty, a autorami zostają przedstawiciele firmy.

Jakiego copywritera wybrać, aby firma zyskała na jego pracy?

W zależności od tego, czego oczekujesz od copywritera w ramach jego pracy nad strona twojej firmy możesz wybrać odpowiednią do tych działań osobę. Na pewno warto wziąć pod uwagę specjalistów od SEO, ponieważ widoczność twojej firmy w sieci jest niezwykle istotna. SEO copywriter odpowiednio dobierze treści, ktore nie tylko zaciekawią klienta, ale zwiększą zasięg twojej firmy w sieci.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *