Gadżety reklamowe występują w bardzo różnych formach. Można mówić o gadżetach sportowych, elektronicznych, biurowych, kosmetycznych i nie tylko. Od wielu lat bardzo popularne są też gadżety odzieżowe, takie jak choćby koszulki, bluzy czy czapeczki bejsbolowe.
Często rozdawane są one przede wszystkim pracownikom, ale można spotkać je także choćby na różnego rodzaju targach branżowych. Wiele osób zastanawia się, czy obecnie są one wciąż dobrym rozwiązaniem, czy też lepiej już z nich zrezygnować. W tym artykule wyjaśnimy, jakie zalety mają tego typu gadżety i w jakich sytuacjach sprawdzają się najlepiej. Zapraszamy!
Ubrania mogą być dobrymi gadżetami reklamowymi, ale jakość jest ważna
Koszulki, bluzy czy inne gadżety reklamowe w formie ubioru mają zazwyczaj bardzo klasyczny, uniwersalny krój, aby były odpowiednie dla jak największej grupy osób. Każdy ma nieco inny styl, ciężko jest więc dopasować się do wszystkich, ale zwykły, standardowy T-shirt czy bluza z kapturem to coś, co można znaleźć w szafie niemal każdego, dlatego też takie gadżety mogą się sprawdzić.
Kluczowa jest jednak ich wysoka jakość. Jeśli jakiś element ubioru wygląda tanio, jest stworzony z kiepskiej jakości materiału czy ma brzydki, źle zaprojektowany wzór, to nikt z pewnością nie będzie chciał go nosić i nie będzie on dobrze świadczył o naszej firmie. Dlatego też ważne jest, aby postawić na dobrze wykonane, estetyczne gadżety.
Logo firmy czy jej nazwa powinny być umieszczone w łatwo widocznym miejscu, ale należy zadbać o to, aby nie były zbyt duże i nachalne, a jedynie były małym dodatkiem. Zwiększymy w ten sposób prawdopodobieństwo, że osoba obdarowywana rzeczywiście założy taki element ubioru i tym samym stanie się chodzącą reklamą naszej firmy.
Jaką odzież reklamową wybrać?
Bluzy, bezrękawniki, kurtki czy koszulki to klasyka, aczkolwiek mogą one okazać się problematyczne, jeśli planujemy obdarowywać duże, zróżnicowane grupy. Znajdą się w nich często zarówno kobiety, jak i mężczyźni o różnych typach sylwetki. Ubiór typu unisex w rozmiarze M czy L może dla wielu z nich okazać się zbyt duży lub za mały.
Alternatywnie można więc postawić na coś, co będzie pasowało na (niemal) każdego, na przykład na czapkę bejsbolową, szalik, fartuch czy kamizelkę odblaskową. Dużo oczywiście zależy od branży – w niektórych bardziej odpowiedni będzie jeden typ odzieży, w innych drugi. Ciekawym pomysłem może być zakup gadżetów w kolorach zgodnych z identyfikacją wizualną marki. Należy jednak przede wszystkim stawiać na subtelność i stonowanie, ponieważ, jeśli reklama będzie zbyt agresywna, nie zrobi to pozytywnego wrażenia.