Banki to instytucje finansowe, które zarabiają na swoich usługach. Ze względu na dynamiczny rozwój i ciągle zmieniające się potrzeby, usługi oferowane przez banki również ewoluują. Nie inaczej jest w przypadku oferty rachunków bankowych. Jeszcze do niedawna wiele osób wybierało placówkę banku tylko dlatego, że cała rodzina miała tam konto bądź do jej siedziby mieliśmy najbliżej. Teraz jest to wręcz nie do pomyślenia.
Czym obecnie kierujemy się przy wyborze rachunku bankowego?
Obecnie to co najczęściej decyduje o tym, że chcemy otworzyć konto w danym banku to fakt, że jest ono najtańsze. Jednak tak jak wspominaliśmy na początku, rynek produktów bankowych stale się zmienia. To co jeszcze kilka lat temu było najkorzystniejszą opcją, dziś już takie nie jest. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie aby zmienić instytucję finansową, z której usług korzystamy. W tym celu wystarczy zamknąć konto w banku i otworzyć drugie w innym, na korzystniejszych warunkach. Nie musisz się niczego obawiać. Wcale nie jest to takie trudne jak może się wydawać.
Jak zamknąć konto w banku
Jeśli zastanawiasz się jak zamknąć konto w banku, a właściwie od czego zacząć dobrze trafiłeś.
Oczywiście, tak jak w przypadku większości usług banku, i w tym przypadku wszystko zaczyna się od wyrażenia naszej woli. Zatem aby zacząć całą procedurę zamykania konta w banku musimy złożyć wypowiedzenie – listownie, w siedzibie banku, telefonicznie za pomocą infolinii bądź online. Kiedy już odpowiedni wniosek trafi do banku, ten rozpatruje naszą prośbę, a cała procedura z tym związana trwa około 30 dni.
Kiedy decydujemy się na zamknięcie konta w banku nie może być na nim debetu. Nie ma bowiem takiej możliwości aby bank zakończył z nami współpracę jeśli na koncie widnieje zadłużenie. Co więcej, jeśli bank pobiera od nas opłaty za prowadzenie rachunku itp. musimy pozostawić na nim tyle środków, aby starczyło na ich pokrycie.
Kolejną ważną kwestią są wszelkie podpisane przez nas zgody na przetwarzanie naszych danych osobowych podczas otwierania konta w danym banku. Należy mieć na uwadze fakt, że złożony przez nas wniosek o zamknięcie konta w banku nie jest równoznaczny z wypowiedzeniem wszelkich zgód marketingowych. Mimo, że nie mamy już konta w danej placówce, ta w dalszym ciągu może kontaktować się z nami w celu przedstawienia swojej nowej oferty itp. Dlatego warto pamiętać także o wycofaniu zgody na przetwarzanie danych.
Oczywiście, procedury mogą różnić się od siebie w zależności od placówki banku. Są to jednak podstawowe informacje, z którymi spotka się każda osoba, która zdecydowała się na zakończenie współpracy z daną placówką.