Założenie własnej firmy jest dla wielu osób marzeniem i celem. Coraz więcej Polaków decyduje się na ten krok – jak pokazują badania przeprowadzone przez Tax Care, 55% osób prowadzących własną działalność gospodarczą jest zadowolonych ze swojej pracy. Jednak, o ile sama rejestracja w urzędzie jest banalnie prosta i szybka, tak codzienne utrzymanie firmy nie należy do najłatwiejszych zadań. Wielu samozatrudnionych, zwłaszcza na początku, stara się maksymalnie zredukować koszty m.in. związane z siedzibą działalności. W takiej sytuacji pomocny może okazać się adres wirtualny. Wrocław to ogromne miasto, które oferuje przedsiębiorcom wiele ciekawych rozwiązań.
3 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę, decydując się na adres wirtualny
Wrocław – ze względu na to, że jest jednym z największych miast naszego kraju – regularnie pojawia się także w czołówce najdroższych aglomeracji Polski. Dotyczy to nie tylko cen mieszkań na sprzedaż, lecz także kosztów związanych z wynajmem lokali użytkowych. Dlatego szukając oszczędności, wielu przedsiębiorców decyduje się na wirtualny adres, a swoją pracę wykonuje z domu lub innego miejsca na świecie. Dowiedz się, co musisz sprawdzić przed podpisaniem umowy na wynajem wirtualnego biura.
1. Prawo własności do wynajmowanego lokalu
Zanim podpiszesz jakąkolwiek umowę – nawet na miesięczny okres próbny – poproś firmę, aby okazała dokumenty potwierdzające, że wynajmowany lokal jest jej własnością. Dodatkowo ważne jest, aby firma, od której chcesz podnająć wirtualny adres, miała pełne prawo do legalnego wynajmowania powierzchni lokalowej innym przedsiębiorstwom. Jeżeli wgląd w te dokumenty będzie z jakiegoś powodu niemożliwy, lepiej poszukaj innego dostawcy.
2. Zakres usług oraz udogodnienia
Wynajmując wirtualny adres, zazwyczaj w pakiecie otrzymujesz jeszcze szereg innych usług, takich jak:
- obsługa korespondencji,
- dostęp do przestrzeni biurowej (najczęściej w ściśle określonych przez właściciela lokalu godzinach),
- możliwość zawieszenia własnej tabliczki przed wejściem do budynku czy lokalu,
- przyjmowanie faksów i przesyłanie ich na wskazany adres e-mail,
- możliwość korzystania z sal konferencyjnych podczas spotkań z klientami,
- dostęp do bezpłatnego wi-fi oraz sprzętu typu fax czy skaner.
Lista udogodnień może być znacznie dłuższa – wszystko zależy od indywidualnych preferencji właściciela powierzchni lokalowej. W związku z tym, warto porównać kilka ofert i wybrać tę najkorzystniejszą dla Twojej firmy. Wrocławski IdeaPlace proponuje swoim klientom wyjątkowo szeroki wachlarz usług dodatkowych w kilku pakietach do wyboru: https://ideaplace.pl/pl/oferta/adres-wirtualny-wroclaw/.
3. Dodatkowe opłaty niezawarte w czynszu
Przed ostatecznym podjęciem decyzji i podpisaniem umowy najmu zwróć szczególną uwagę na wszystkie dopłaty. Może się bowiem okazać, że atrakcyjna cena wirtualnego biura nie jest tak korzystna jak mogłoby się wydawać. Niektóre przedsiębiorstwa oferujące wirtualne adresy mogą w ramach pakietu przyjąć np. maksymalnie 10 listów miesięcznie. Za każdy kolejny będą doliczać do faktury 5 lub 10 zł za sztukę. To samo dotyczy spotkań z klientami, przekierowań telefonicznych lub skanów dokumentacji. Warto dokładnie to sprawdzić i przed podpisaniem negocjować warunki umowy.
IdeaPlace oferuje 3 podstawowe pakiety do wyboru – dzięki temu możesz dopasować wirtualny adres do indywidualnych potrzeb Twojej firmy.