W ostatnich miesiącach bardzo wiele firm, które latami czy nawet dekadami prowadziły wyłącznie sprzedaż w ramach fizycznych sklepów lub punktów usługowych, zaczęło przenosić się do Internetu. Część firm nie posiadała nawet własnej strony internetowej, a z uwagi na obecną sytuację przeniosła część czy nawet całość działań do sieci.
To najlepiej wskazuje, jak duży jest potencjał biznesu prowadzonego za pośrednictwem Internetu. Trzeba jednak wskazać, że taka zmiana kierunku może być trudna, zwłaszcza na początku. Dlatego też, w przypadku nowych firm, najlepszym pomysłem może być rozpoczęcie swojego biznesu bezpośrednio w sieci. Dlaczego warto otworzyć biznes w Internecie? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć poniżej.
Biznes w Internecie to łatwiejszy i szybszy start
Planując rozpoczęcie swojego biznesu w bardziej tradycyjny sposób, musimy się liczyć z dużymi kosztami. Konieczny będzie wynajem lub zakup budynku, umeblowanie go i dokonanie niezbędnych zmian, a także zatrudnienie sprzedawców lub pracowników, którzy będą przebywali tam przez co najmniej 8 godzin dziennie. Oczywiście, mówiąc o rozpoczynaniu biznesu w Internecie, mamy na myśli takie biznesy, w których transakcja odbywa się internetowo bądź w miejscu wskazanym przez klienta (na przykład w jego domu, jeśli przeprowadzamy mu tam remont), a nie w naszej siedzibie. Pewne rodzaje działalności wymagają posiadania lokalu, w którym przebywać będą klienci, jak na przykład zakład fryzjerski.
Rozpoczęcie swojego biznesu w Internecie to kwestia stworzenia strony internetowej i wizytówki Google Mój Biznes. Oczywiście, w zależności od branży będzie trzeba podjąć także inne kroki, na przykład pozyskać towar od dystrybutora, ale, ogółem mówiąc, swoją działalność możemy rozpocząć znacznie szybciej. Mając już gotową stronę internetową, możemy błyskawicznie pozyskiwać klientów na przykład za pomocą grup tematycznych czy reklam Google Ads. Pozycjonowanie strony, aby pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania Google zajmie znacznie dłużej, ale w międzyczasie można pozyskiwać klientów z wymienionych wcześniej kanałów.
Klienci wolą zakupy przez Internet
Bardzo wiele osób zakupy w sklepach fizycznych ogranicza aktualnie do zakupów spożywczych. Niemal wszystko obecnie można zakupić przez Internet, począwszy od ubrań, przez meble, po sprzęt elektroniczny i wszelkiego rodzaju sprzęty domowe. Jest to wygodniejsza alternatywa do robienia zakupów osobiście, wybór jest większy, a ceny niekiedy nawet mniejsze. Przewiduje się, że wraz z upływem lat jeszcze większą część transakcji będzie się przeprowadzać w sieci, w związku z czym biznes w Internecie jest bardziej przyszłościowy.
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby później otworzyć także fizyczne sklepy, ponieważ jest mało prawdopodobne, aby w ciągu najbliższych kilkudziesięciu lat zniknęły one całkowicie. Biznes w Internecie jest jednak pewniejszy i stabilniejszy, biorąc pod uwagę, że w wielu przypadkach można go bez problemu kontynuować mimo ograniczeń w możliwości bezpośredniego spotkania z klientem.